Konduktív pedagógia

Konduktoraink a központi idegrendszer sérüléséből adódó mozgássérülésekkel, megkésett mozgásfejlődéssel, izomtónus eloszlási zavarokkal foglalkoznak elsősorban. 

A konduktiv nevelés során a mozgás fejlesztése nem különálló feladat, együtt zajlik a testi, szellemi, pszichés, erkölcsi, szociális, beszédfejlesztés. Lényege az aktív tanuláson alapuló komplex személyiségfejlesztés. Azt tanítja, hogy motivált legyen a gyermek (kis korban a szülő) a feladat végrehajtásában, törekedjen az önállóság elérésére. Ehhez ad rávezető segítséget, biztonságot, bizalmat a konduktor.  A konduktiv pedagógiában fontos szerep jut a mozgások végrehajtásában a megfelelő ritmusnak, a végrehajtáshoz szükséges idő biztosításának, a beszéddel kísért mozgásoknak.

A konduktív nevelés alapgondolata, hogy az idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, kihasználatlan kapacitással, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, amelyek a tanulási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.

Bejelentkezés Irsa Eszter konduktornál lehetséges, a személyes oldalán található elérhetőségek valamelyikén.