Herczegh Tímea

Okleveles pszichológus
Klinikai gyermekszakpszichológus
Pszichodramatista
Mediátor
tel.: 
+36703259111

1994-ben végeztem a Debreceni Egyetem pszichológia szakán. Diplomaszerzés után Budapesten, a XIX. kerületi nevelési tanácsadóban helyezkedtem el, ahol azóta is pszichológusként dolgozom. Munkám során - 3-tól 20 éves korú gyermekekkel, serdülőkkel, fiatal felnőttekkel találkozva - a gyermekkori pszichés, illetve nevelési problémák széles skálájával találkozom, illetve tanácsadás keretében szülőkkel is foglalkozom.

  • 1998-ban elvégeztem a Magyar Individuálpszichológiai Egyesület bábterápiás képzését,

  • 1999-ben a Hajnal Imre Orvostovábbképző Egyetemen szakvizsgáztam gyermekpszichológiából, így klinikai- és mentálhigiéniai gyermek-szakpszichológus képesítést kaptam

  • 2006-ban elvégeztem a gyermekpszichodráma vezetés alapfokát

  • 2008-ban a gyermekpszichodráma vezetés felsőfokán képződtem tovább, és azóta folyamatosan vezetek gyermekpszichodráma csoportokat óvodások és iskolások számára.

  • Időközben a kiképző képesítést is megszereztem, így felnőtteknek is oktatok gyermekpszichodrámát.

  • 2010-ben mediátor képzésen vettem részt.Ez a módszer segít abban, hogy az elvált szülőpárok megtalálják a legjobb megoldásokat közös gyermekeik ügyében, ennek köszönhetően minimálisra csökkentsük a gyerekek számára a válással kapcsolatos traumákat.

  • 2012-ben elsajátítottam a Genfi Gyermekpszichiátriai Klinikán B. Cramer által kidolgozott együttes baba - mama pszichoterápiás módszert, amelynek segítségével hatékonyan orvosolhatók az egészen korai (0-3 éves korban jelentkező) tünetek, a csecsemő és az édesanya közötti kapcsolati problémák (táplálkozási zavarok, alvási nehézségek, „kezelhetetlen gyerek” jelenségek).

A több, mint húsz év tapasztalata alapján remélhetőleg magánrendelésemen is hasznos segítséget nyújthatok szülőknek-gyermekeknek egyaránt.

 Milyen problémákkal fordulhat hozzám?

  • nevelési nehézségek,

  • veszteségek (haláleset, válás, költözés, iskolaváltás) feldolgozása,

  • táplálkozási zavarok,

  • alvászavarok,

  • enuresisnocturna (éjszakai ágybavizelés),

  • obstipáció,encoprézis(székelési problémák)

  • tanulási zavarok,

  • egyéb szorongásos zavarok (körömrágás, tic),

  • pszichoszomatikus betegségek (fej- és hasfájás,szédülés, hányinger)

  • hiperaktivitás,

  • magatartási- és beilleszkedési problémák,

  • iskolaérettség megállapítása,

  • intelligenciaszint mérése,

  • kötődési problémák,

  • testvérféltékenység,

  • óvoda- és iskolafóbia,

  • jelentős változás a gyermek szokásaiban, hangulatában.

A kapcsolatfelvétel és kivizsgálási szakasz:

Első alkalommal -az előre megbeszélt időpontban- az édesanya egyedül vagy az édesapával együtt jön el hozzám. Ekkor a közel egy óra alatt megbeszéljük, hogy mi is a probléma, illetve megosztják velem a gyermekkel kapcsolatos egyéb információkat. Felveszem az un. anamnézist, ami a gyermek és a család eddigi életútját, fejlődési szakaszait tartalmazza. Ez az "összefoglalás" sokszor a szülőknek is hasznos, már ekkor újabb gondolatokat ébreszthet, ezáltal bizonyos információk számukra is újabb jelentőséget nyerhetnek.

Ezt követi a gyermekkel való munka, azaz a pszichodiagnosztikai szakasz, amihárom alkalomból áll. Ezeken az üléseken a gyermek egyedül van jelen, de természetesen szükség esetén a szülő is bejöhet. Különböző tesztekből, rajzokból, a gyermek játékából, megfigyeléséből térképezem fel a gyermek személyiségét és problémáit.

Végül ismét a szülők jönnek, és megtörténik a visszajelzés. Ezután beszéljük meg a segítségnyújtás kereteit és módját.

Óvodásoknak és kisiskolásoknak tartott csoportjaim

A számítógépes játékvilág egyre inkább elveszi az időt a gyerekektől a természetes, spontán játék rovására. A ZEMEDRÁ (Zene-Mese-Dráma) csoportokban a gyermekeket segítem abban, „visszaszocializálódjanak” a mesék világába zene, mesehallgatás, dramatizálás, játék segítségével. A terápia alatt (15-20 héten keresztül) a terápiás eszközök lehetőséget biztosítanak egy varázslatos világ megteremtésére. E szimbolikus térben a gyerekeket érő tapasztalatok egyre több bátorságot és erőt adnak ahhoz, hogy képesek legyenek öngyógyító mechanizmusaik mozgósítására és egy saját mese megalkotására, rendezésére, eljátszására.